Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

Είσαι συνοδηγός; Τόσο το καλύτερο... vol2


  Όλοι λένε ότι ο σωστός εξοπλισμός μηχανής είναι βασικός για την ασφάλεια σου. Ισχύει απολύτως. Ξέρω κοπέλα που έπεσαν με τον άντρας της με 150-180 χιλιόμετρα την ώρα με full εξοπλισμό και την γλίτωσαν με μώλωπες.  Έχω ακούσει για άνθρωπο που σχεδόν ακίνητος γλίστρησε το πόδι του και έπεσε αλλά βρήκε το κεφάλι του στο πεζοδρόμιο και σκοτώθηκε ενώ δεν θα πάθαινε τίποτα αν απλά φορούσε το κράνος του.
   Ο εξοπλισμός είναι βασικός αλλά και ακριβός και δεν μπορείς πάντα να διαθέσεις τα λεφτά που χρειάζονται για να πάρεις τα πάντα. Τρία χρόνια μετά την πρώτη μηχανή και 2 χρόνια μετά το πρώτο μεγάλο ταξίδι, ακόμα δεν έχω αγοράσει όλα όσα "χρειάζονται" αλλά θα σου πω τι έμαθα μέχρι τώρα.



  • Κράνος. Δεν χρειάζεται καμία σκέψη και καμία ανάλυση η αναγκαιότητα του. Δεν έχει μεγάλη σημασία το πόσο ακριβό θα είναι το κράνος που θα πάρεις αρκεί να έχει περάσει τα τεστ ασφαλείας και να έχει full αστέρια. Έχω ακόμα των 3 χρόνων MT κράνος μου των 50 ευρώ, δώρο μαζί με την αγορά του Sym. Αν έχεις την δυνατότητα για ακριβότερο κράνος πάρε ένα που να βγαίνουν και να πλένονται οι επενδύσεις και αν θες και με διπλή ζελατίνα απλή και φιμέ. Για λόγους ασφαλείας είναι καλό να μην φοράς γυαλιά μέσα από το κράνος και η φιμέ ζελατίνα είναι φοβερά άνετη.
      Αν δεν έχεις λεφτά για κράνος με επένδυση που βγαίνει και πλένεται, no worries κυκλοφορούν αφροί καθαρισμού κράνους που κάνουν αρκετά καλή δουλειά. Ψεκάζεις το εσωτερικό του κράνους και το αφήνεις να στεγνώσει. Μυρίζει ωραία και προς το παρόν δεν έχω πάθει κάτι οπότε θα υποθέσω ότι δουλεύει. Βέβαια αυτό ισχύει για μένα που δεν ανεβαίνω στη μηχανή κάθε μέρα γιατί του άντρα μου του χάλασε νωρίτερα.
  • Μπουφάν μηχανής. Ο πρώτος που πήρε μπουφάν, ήταν σαφώς ο άντρας μου που οδηγούσε τη μηχανή συνέχεια και θέλαμε να είναι ασφαλής και ζεστός. Εγώ πίστευα ότι δεν χρειαζόμουν και ότι βάζοντας στρώματα ρούχων μέσα από το κανονικό μου μπουφάν θα ήμουν καλά και δεν ήθελα να χαλάσω 150-200+ ευρώ για ένα μπουφάν αποκλειστικά για τη μηχανή. Μετά από επιμονή του άντρα μου αγόρασα ένα τεσσάρων εποχών και την πρώτη φορά που το φόρεσα, μία όχι πολύ κρύα νύχτα του χειμώνα, κατάλαβα τι χρειάζεται.
     Δεν θα σου πω ψέματα, είναι βαρύ και πρέπει να είναι γιατί έχει τις προστασίες στα χέρια και τους ώμους ώστε να μην τα σπάσεις όλα σε ενδεχόμενη πτώση.  Είναι όμως και ζεστό γιατί δένει στη μέση και στα χέρια και δεν αφήνει τον αέρα να περνάει μέσα του και να σε παγώνει δημιουργώντας πόνους στη μέση και στη πλάτη.
      Μην ακούς τα περι 4ων εποχών και τέτοια. Αν θες σωστό μπουφάν για καλοκαίρι και χειμώνα, θα πρέπει να πάρεις ένα για καλοκαίρι και ένα για χειμώνα. Σε δύο περιπτώσεις φέτος το καλοκαίρι που έπρεπε να βάλω μπουφάν γιατί η βόλτα θα ήταν μεγάλη, ενώ φορούσα από μέσα μόνο τιραντάκι και είχα ανοίξει όλους τους αεραγωγούς νόμιζα ότι θα βράσω μέσα στο μπουφάν μου. Οπότε όταν λένε ένα και ένα έχουν δίκιο. Γνώμη μου, αν δεν έχεις πολλά λεφτά, πάρε αυτό που θα χρειαστείς περισσότερες φορές και άσε το άλλο για αργότερα.
  • Παντελόνι μηχανής. Όπως ακριβώς συμβαίνει με το μπουφάν, μην ακούσεις τα περί τεσσάρων εποχών και αηδίες. Μάλλον εννοούν τις 4 εποχές στη Νορβηγία γιατί εδώ στο Ελλάντα δεν είναι έτσι. Παρόλα αυτά αν είναι να πάρεις κάτι με περιορισμένο budget όπως και μεις πάρε ένα 4 εποχών που θα σε καλύψει από Φθινόπωρο μέχρι και Άνοιξη ειδικά αν είσαι κάπως κρυουλιάρικο σαν και μένα. Το παντελόνι σου δίνει πάνω απ' όλα μια αίσθηση ασφάλειας με τις επενδύσεις στα πόδια και βοηθάει να μην κρυώνεις ακόμα και σε αρκετά χαμηλές θερμοκρασίες και σε αρκετά μεγάλες ταχύτητες.  Αυτό που έχω πάρει εγώ έχει την επένδυση για το κρύο αλλά και την αδιάβροχη η οποίες βγαίνουν και μπαίνουν και ανεξάρτητα η μία από την άλλη. Για το καλοκαίρι είναι πολύ ζεστό οπότε εμείς βολευτήκαμε με τα τζιν μας. Αν έχεις και επιγονατίδες να βάλεις από πάνω, ακόμα καλύτερα.
  • Γάντια μηχανής. Πάρε οπωσδήποτε! Μη σου φαίνεται καθόλου περιττό έξοδο. Εκτός από το να μην πονέσεις όταν σου έρθει κάνα έντομο ή πετραδάκι στα χέρια και εκτός από το να μην κρυώνεις το χειμώνα θα σου πω τον πιο βασικό λόγο απ όλους για να τα φοράς συνέχεια όπως εγώ. Δεν πονάνε τα χέρια όταν κρατιέσαι από τις λαβές της μηχανής. Είτε είσαι μέσα στην πόλη είτε εκτός κάποιες στιγμές θα κρατηθείς από τις λαβές οι οποίες, σ' εμένα τουλάχιστον, σκληραίνουν τις παλάμες μου και δεν μ αρέσει. Με τα γάντια είσαι κομπλέ.
  •   Παπούτσια μηχανής. Δεν έχουμε ακόμα φτάσει στο σημείο να διαθέσουμε λεφτά γι αυτά οπότε δεν έχω να δώσω κάποια συμβουλή εκτός από το ότι είναι καλό να πάρεις γιατί έχει προστασίες σε δάχτυλα και αστράγαλο. Σε μεγάλες διαδρομές, είναι καλό να φοράς μποτάκια. Εμείς φοράμε συνήθως τύπου ορειβατικά ή χοντρά αθλητικά.
  • Προστασία αυχένα. Σε αυτή τη κατηγορία θα βάλω 2 προϊόντα που χρησιμοποιώ γιατί έχω πρόβλημα με το αυχενικό μου και έχω δει ότι με βοηθάνε
    α) Μαντήλι ή περιλαίμιο.  Προσπαθώ να φοράω πάντα γιατί ο αέρας που σε χτυπάει όσο ωραίος και αν είναι τώρα το καλοκαίρι, τόσο πιθανό είναι να σου δημιουργήσει πρόβλημα. Επίσης μαζεύει και τον ιδρώτα αν είσαι από τους ανθρώπους που ιδρώνουν πολύ. Εναλλακτικά μια μπαλακλάβα πιστεύω θα έκανε καλή δουλειά και θα κράταγε και το μαλλί από το να πετάει στη μύτη σου και να σου φέρνει φαγούρα στη διαδρομή.
    β) Κολάρο προστασίας αυχένα. Θυμίζει λίγο αυτό που φοράς σε αεροπλάνο ή τρένο για να χαλαρώνει ο αυχένας αλλά είναι πιο σκληρό. Το δικό μου το πήρα γύρω στα 40 ευρώ αλλά αξίζει κάθε σεντς. Είναι πολύ καλό ειδικά στην εθνική οδό που λόγω ταχύτητας σε χτυπάνε περισσότερο τα μποφόρ γιατί δεν αφήνει το κεφάλι να κουνιέται έρμαιο των στοιχείων και γλιτώνεις τον πονοκέφαλο. Έχω δει ότι σε μένα δουλεύει μόνο αν φοράω κανονικά το μπουφάν μηχανής γιατί ακουμπάει πάνω στις προστασίες των ώμων και βοηθάει στη στήριξη.
  • Ενδοεπικοινωνία. Last but not least, η ενδοεπικοινωνία. Είναι πανάκριβες, για μια καλή θες το λιγότερο 150 ευρώ ανα άτομο αλλά αξίζουν τελικά τα λεφτά τους. Όταν ξεκινήσαμε πήραμε μια βλακειούλα με καλώδια η οποία δεν ακουγόταν καλά στις μεγάλες ταχύτητες και έπρεπε να προσέχεις πως βγάζεις τα καλώδια όταν κατέβαινες από τη μηχανή και επίσης έμπαινε το ακουστικό μέσα στο αυτί και μετά από λίγο σε κούραζε. Είπαμε αρχικά ότι μπορούμε και χωρίς αλλά στην πορεία είδαμε ότι τα μεγάλα ταξίδια στην μούγκα είναι τραγικά. Αυτή που πήραμε μπαίνει στο κράνος οπότε δεν φοράς καλώδια, συνδέετε με το τηλέφωνο του καθενός μας και μεταξύ μας και είναι πολύ καλή ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες.
      Δεν είναι για να μιλάς όλη την ώρα ή να κάνεις φιλοσοφικές συζητήσεις πάνω στη μηχανή αλλά μπορείς να συνεννοηθείς πχ για στάση ξεκούρασης χωρίς να προσπαθείς να ακουστείς πάνω από τους ήχους της Εθνικής. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: